Özel bir eğitim kurumu, ilk okul gününde öğrencileri için sıra dışı bir sürpriz yaptı. Öğrencilerinin okuldaki ilk gün stresini atmaları amacıyla, opera sanatçıları aşçı ve görevli kılığına girdi.
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatının Diğer Sanatçıları; Sabahattin Ali, Cevat Şakir Kabaağaçlı (Halikarnas Balıkçısı), Sait Faik Abasıyanık, Oğuz Atay, Tarık Buğra, Yaşar Kemal, Kemal Tahir, Orhan Kemal, Memduh Şevket Esendal
Toplumcu Şiir;1920 - 1960 Arası. Türk şiirinde toplumcu şiirin öncülüğünü Nazım Hikmet Ran yapmıştır. ”Aydınlık” ve “Resimli Ay” dergilerinde bir araya gelen sanatçılar bu anlayışı başlattılar. Şiirlerinde serbest ölçü
Milli Edebiyat sanatçıları Batı’yı körü körüne taklit etmeye karşı çıkmıştır; ancak edebiyatta Batılı türler olan makale, fıkra, roman, hikaye gibi türleri kullanmayı yanlış görmemişlerdir.
Özel bir eğitim kurumu, ilk okul gününde öğrencileri için sıra dışı bir sürpriz yaptı. Öğrencilerinin okuldaki ilk gün stresini atmaları amacıyla, opera sanatçıları aşçı ve görevli kılığına girdi.
Cumhuriyet Dönemi Türk Edebiyatının Diğer Sanatçıları; Sabahattin Ali, Cevat Şakir Kabaağaçlı (Halikarnas Balıkçısı), Sait Faik Abasıyanık, Oğuz Atay, Tarık Buğra, Yaşar Kemal, Kemal Tahir, Orhan Kemal, Memduh Şevket Esendal
Toplumcu Şiir;1920 - 1960 Arası. Türk şiirinde toplumcu şiirin öncülüğünü Nazım Hikmet Ran yapmıştır. ”Aydınlık” ve “Resimli Ay” dergilerinde bir araya gelen sanatçılar bu anlayışı başlattılar. Şiirlerinde serbest ölçü
Garip dışında yenşliği sürdüren sanatçılar; Necati Cumalı, Cahit Külebi, Ümit Yaşar Oğuzcan, Özdemir Asaf, Hilmi Yavuz, Asaf Halet Çelebi
Mehmet Emin Yurdakul, Ziya Gökalp, Ömer Seyfettin, Ali Canip Yöntem, Fuat Köprülü, Rıza Tevfik Bölükbaşı, Halide Nusret Zorlutuna, Halide Edip Adıvar, Reşat Nuri Güntekin, Refik Halit Karay, Falih Rıfkı Atay, Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Ha
Milli Edebiyat sanatçıları Batı’yı körü körüne taklit etmeye karşı çıkmıştır; ancak edebiyatta Batılı türler olan makale, fıkra, roman, hikaye gibi türleri kullanmayı yanlış görmemişlerdir.
Fecr-i Ati Edebiyatı’nın Sanatçıları; AHMET HAŞİM (1884 – 1933), TAHSİN NAHİT (1887 – 1919), EMİN BÜLENT SERDAROĞLU (1886 – 1942), CEMİL SÜLEYMAN (ALYANAKOĞLU) (1886 – 1940)
Fecr-i Ati Edebiyatının Genel Özellikleri: Fecr-i Ati Edebiyatı’nın Sanatçıları, AHMET HAŞİM (1884 – 1933), TAHSİN NAHİT (1887 – 1919), EMİN BÜLENT SERDAROĞLU (1886 – 1942), CEMİL SÜLEYMAN (ALYANAKOĞLU) (1886 – 1940)
SERVET-İ FUNUN EDEBİYATI SANATÇILARI, TEVFİK FİKRET(1867-1915), HALİT ZİYA UŞAKLIGİL(1866-1945), CENAP ŞAHABETTİN (1870-1934), HÜSEYİN CAHİT YALÇIN (1874 – 1957), AHMET HİKMET MÜFTÜOĞLU (1860 – 1927), SÜLEYMAN NAZİF (1870 – 1927
RECAİZADE MAHMUT EKREM (1847 – 1914), ABDÜLHAK HAMİT (TARHAN) (1852 – 1937), SAMİ PAŞAZADE SEZAİ (1860 – 1936), MUALLİM NACİ (1850 – 1893), NABİZADE NAZIM (1862 – 1893)
İBRAHİM ŞİNASİ (1826 – 1871), ZİYA PAŞA (1829 – 1880), NAMIK KEMAL (1840 – 1888), AHMET MİTHAT EFENDİ (1844 – 1912), AHMET VEFİK PAŞA (1823 – 1891), ŞEMSETTİN SAMİ (1850 – 1904), ALİ SUAVİ (1839 – 1878), DİREKTÖR ALİ BEY