-
ALTINDAG » NUR IKRAM ECZANESI
SITELER MAH.DEMIRHENDEK CAD.
-
Alanya » Özel İkra Öğrenci Etüt Eğitim Merkezi
Avsallar Mahallesi Söğüt Caddesi Berkmenler Sitesi 9 / 1 Alanya / antalya
-
Bakırköy » Özel İkram Özel Eğitim Ve Rehabilitasyon Merkezi
Zeytinlik Mah.taşevler Sok. No:12 Bakırköy / istanbul
-
Merkez » Özel Uzman İkra Avangard Eğitim Kurumu
Aşıkpaşa Mahallesi 57. Sokak İ.eroğlu Plaza No : 11-12 / kırşehir
-
Konyaaltı » Özel Verimli İstikrarlı Programlı Öğrenci Etüt Eğitim Merkezi
Uncalı Mah. Çamlık Cad. Doğaken Konutları Sitesi A Blok No: 116b İç Kapı No: 1 Konyaaltı / Antalya
-
Tepebaşı » Toki Şehit İkram Cirit Anadolu Lisesi
Aşağı Söğütönü Mah. 1540.sokak Sk. No: 2 Tepebaşı / Eskişehir
-
4 Ağustos 1958 İstikrar Kararları
Türkiye ekonomisinde 1950'li yılların ikinci yarısından itibaren enflasyon oranının giderek y
-
9-10 Ağustos 1970 İstikrar Kararları
1960'ların sonunda yeniden ortaya çıkan döviz darboğazı yüzünden hükümetin aldığı karar
-
Ab Yeniden Yapılandırma, Kalkınma Ve İstikrar Yardım Programı
Avrupa BirliÄŸinde Güney DoÄŸu Avrupa ülkelerinin iktisadi istikrarını ve birliÄŸe giriÅŸ süreÃ
-
Akaryakıt Fiyat İstikrar Fonu
89/14264 sayılı kararın altıncı maddesi hükmü çerçevesinde, petrol ürünleri fiyatlarını
-
Destekleme Ve Fiyat Ä°stikrar Fonu
Türkiye'de ülke ekonomisi için üretim, dışsatım ve işlendirme bakımından önemli görülen
-
Emekli Ä°kramiyesi
Emeklilik hakkı kazanan çalışanlara çalışma süreleri ve konumları dikkate alınarak bir ker
-
Epikranyum
(Yun. epi: üzerinde kranion: kafatası) 1. Kafatası. 2. Böcek başında gözlerin arasındaki ve
-
Epikranyum
anat. Kafatası üzerinde.
-
Fıkra
Tuhaf ve nükteli kısa hikâyecik. (FIKRACI, Anecdotier).
-
Fıkra
Kısa bir öykü ya da anlatı.
-
Fıkra
Kısa bir anlatı, öykü.
-
Hayvan Yularından, İnsan İkrarından (sözünden) Tutulur
Yularından tutulan hayvan başka yöne sapamadığı gibi insan da söylediği sözün dışına ç
-
Heteredoks İstikrar Programları
Enflasyonu kısa sürede düşürmek ve enflasyon beklentilerini kırmak amacıyla para ve maliye po
-
İkram Görmek
Ağırlanmak. Örn: Mal müdürü, vergi kâtibi, evkaf memuru gibi her zaman işinin düşeceği n
-
Ä°kramiye
İşteki başarım, doğum, evlenme, bayram, yılbaşı, işletmenin kuruluş yıldönümü gibi ned
-
Ä°kramiyeli Tahvil
Tahvil satışını özendirmek amacıyla faiz ve erken satış primine ek olarak satın alanlara ik
-
Ä°krar Vermek
Söz vermek. Örn: İkrar verdi cahil gönlüm inandı / Seherin yelleri esti gelmedi -Karacaoğlan
-
İktisadi İstikrar Önlemleri
Ekonomide istikrarı sağlamak amacıyla hükümetlerin aldığı kararlar bütünü.
-
İnsan Sözünden (ikrarından), Hayvan Yularından Tutulur
Yularından tutulan hayvan başka yöne sapamadığı gibi insan da söylediği sözün dışına ç
-
İstikrar Bozucu Spekülasyon
Spekülasyonun olduğu bir piyasada fiyat dalgalanmalarının artmasına neden olan spekülasyon.
-
İstikrar Çözümlemesi
Bir iktisadi sistemde değişkenler denge durumlarından saptığında, bunların zaman içinde eski
-
İstikrar Önlemleri
İktisadi istikrarı sağlamaya yönelik olarak uygulamaya konan araç ve düzenlemeler bütünü.
-
İstikrar Politikası
İktisadi istikrarı sağlamaya yönelik olarak uygulanan iktisat politikası.
-
İstikrar Sağlayıcı Spekülasyon
Spekülasyonun olduğu bir piyasada fiyat dalgalanmalarının azalmasına neden olan spekülasyon.
-
İstikrarlı Para
Satın alma gücünü zaman içinde koruyan para.
-
Mali Ä°stikrar
Mali altyapının ve piyasaların dengede olduğu, mali krizlerin çıkma olasılığının enaza in
-
Ortodoks İstikrar Programı
Enflasyonu düşürmek ve enflasyon beklentilerini kırmak amacıyla daraltıcı para ve maliye poli
-
Pikral
Pikrik asitin, dağlayıcı olarak kullanılan alkol içindeki çözeltisi.
-
Sikrapi Hastalığı
Koyunlarda ve keçilerde görülen bulaşıcı süngerimsi ensefalopati veya prion hastalıklarında
Milli Edebiyat sanatçıları Batı’yı körü körüne taklit etmeye karşı çıkmıştır; ancak edebiyatta Batılı türler olan makale, fıkra, roman, hikaye gibi türleri kullanmayı yanlış görmemişlerdir.
Halk Edebiyatı Düz Yazı Türleri; Masal, Halk Hikayeleri, Karagöz, Zenne, Orta Oyunu, Meddah, Fıkra, Tekerleme
Hoca bir gün, yol kenarındaki hayrat ağaçlardan birine çıkmış, incir yemeye başlamış. Yanından geçen bir yolcu seslenmiş
Hoca’nın iki yüz akçe parası kaybolmuş. Bulunması için dua etmeye başlamış. O sırada Akşehir’in zenginlerinden birinin bindiği gemi yolda fırtınaya tutulmuş.
Mahallenin çocukları Nasreddin Hoca’ya muzip bir şaka yapmak istemişler. Plânlarını kurmuşlar. "Hoca’yı ağaca çıkaralım.
Kasabanın en zenginlerinden olan Murat ağa, kendisinin çok akıllı olduğu için servet sahibi olduğunu sanırmış. Cumadan cumaya camiye gelirmiş.
Nasreddin Hoca, köy meydanındaki koca çınar ağacının üzerine çıkmış, elindeki balta ile bindiği dalı kesmeye başlamış.
Hoca’nın oğullarından biri yakın köylerin birinde çömlekçilik yapıyormuş. Bir gün Hoca yanına gidince
Nasreddin Hoca çaydan su almak için testisini daldırdığı sırada testi elinden kayıp derin suyun dibini boylamış. Hoca yerinden kımıldamadan bir an öylece kalakalmış.
Nasreddin Hoca öğlen namazının sünnetini kılarken, önündeki cemaatten birinin paçasında abdeste ( dolaysıyla namaza ) engel bir necaset görüyor.
Nasreddin Hoca’nın bir konuğu gece yatısına kalmış. Adam zayıf inançlı biriymiş. Ben görmediğime inanmam, Ahirete gidip gelen var mı? Görülmeyen şey bilinir mi? gibi şeyler dermiş.
Nasreddin Hoca kasabanın pazarına gitmiş. Eşeğini bir yere bağlamış. Alış veriş yapmış. Döndüğünde eşeğini bağladığı yerde bulamamış.
Nasreddin Hoca’nın komşusunun iri yarı toy bir delikanlı olan oğlu, sıcak bir yaz gününde ormana gidip odun hazırlamağa karar vermiş. Gittiği baltalık ormanda su yokmuş.
Nasreddin Hoca ibadette ihlâsın önemini anlatır: "Huşu ile ibadetinizi yapın. Esas kâr ondadır. Yoksa riya karışan ibadetle kâr değil, belki de zarar edersiniz" diye vaazlarında anlatırmış.
Konya çarşısındaki helvacı dükkânlarının vitrinlerine iştahla bakan gariban adamın biri, bir dükkân sahibinden biraz helva sadaka olarak vermesini istemiş.
Akşehir’e gelen bir İranlı, sürekli palavra atarmış. Bir gün: "Bizim Isfahan’da Şahın iki yüz odalı, beş bin arşın boyunda sarayları var."diye söze başlamış, attıkça atmış.
Bir kıtlık zamanında Hoca’yı çarşıda ekmek yiyerek giderken görenler : "Hoca efendi, herkesin gözü önünde böyle ekmek yemek ayıp değil midir?" demişler.
Nasreddin Hoca, kasabadan Kur’an-ı kerim, tefsir ve ilmihal gibi bazı kitaplar almış. Bir çuvala yerleştirmiş. Çuvalı sırtına almış, eşeğine binmiş köyüne doğru gidiyor.
Hoca bir gün hamama gider. Hamamcılar onunla hiç ilgilenmez, eski bir peştamal, yırtık bir havlu verirler. Hoca sesini çıkarmaz. Hamamdan çıkarken uzatılan aynaya yüklüce bir bahşiş bırakır.
Nasreddin Hoca, (komşu kadınların kendisini evlendirdiğini, karısının da hiç ses çıkarmadığını) rüyasında görürken uyanıvermiş. Yanında uyumakta olan karısını dürtüp uyandırmış
Hoca bir gün karısına: "Hatun"demiş, "Şu bizim komşu, çarıkçı, Mehmet ağanın adı neydi ?" "Kendin söyledin ya, efendi"demiş karısı, "Mehmet ağa."
Nasreddin Hoca Konya’da gezerken büyük bir yapı görmüş. Durmuş, yapıyı seyrederken binanın kapıcısı Hoca’ya sormuş : Efendi, ne diye öyle bön bön bakıyorsun?
Nasreddin Hoca bir köye konuk olmuş. Yatsı namazını kılmışlar. Biraz hoşbeşten sonra, yatma zamanının geldiğini hatırlatmak için
Nasreddin Hoca bir Kadı ile Bir tüccara yoldaş olmuş. Ortada Hoca, sağında Kadı efendi, solunda Tüccar efendi, hem konuşuyorlar hem de yürüyorlarmış.
Nasreddin Hoca pazarda dolaşırken, bir papağanın on iki altına satıldığını görünce şaşıp kalarak yanındakilere sormuş: "Bu kuş neden bu kadar para ediyor ?"
Komşusu Hoca’dan urganını ( yâni kalın ipini ) istemiş. Hoca içeriye girip çıkmış.
Kasabada tefeci bir adam varmış. Başı sıkışan birine para verirse getirdiği güne göre faizini hesaplayıp alırmış. Günün birinde bir komşusu bu tefeciden büyük kazanını emanet istemiş.
Biri , Hocaya evinin darlığından, evindeki sıkıntıdan bahsederek çare söylemesini ister. Hoca adamı sükûnetle dinler
Nasreddin Hoca’yı çok cimri komşularından birisi yemeğe çağırmış. Sofraya oturmuşlar.
Nasreddin Hoca, yazdığı mektupları eliyle götürür, kendisi okuduktan sonra alıcısına teslim edermiş.
Kasabalılar, Nasreddin Hoca’ya Kadı’dan yakınmışlar : "Kadı efendi çok menfaatçi bir adam. Aynı suça bazen beraat, bazen de çok ağır ceza veriyor. Hak hukuk tanımıyor, nereden menfaati varsa o taraftan oluyor.
Bir toplulukta soğuklardan yakınanlar olmuş. İçlerinden biri: "Şu insanoğlu haline şükretmesini hiç bilmez; kışın soğuktan, yazın sıcaktan yakınırlar."demiş.
Nasreddin Hoca, (işlerinin çokluğu, dünya telâşeleri, hastalık, sağlık vs gibi) çeşitli bahanelerle ibadetten birçok zaman kaytaran birileri ile sohbet ediyormuş.
Nasreddin Hoca bir yaz günü yolculuk ederken, öğle vaktine doğru bir hayli susar. İlerde bir göl görür. Şöyle kana kana su içmeyi düşünerek gölün kenarına gelir, avucunu doldurur, hızla bir kaç yudum yutar; amma midesi bulanır, tükü
Nasreddin Hoca erkenden yola koyulmuş. Akşam hava kararmadan gideceği köye varmak için acele ediyormuş. Öğle vaktine yaklaşırken, bir pınarın başında durup, hem namazını kılmak hem de kuru peksimetten ibaret olan azığını yemek istemi
Nasreddin Hoca’nın, ailece oruç tutmayan bir komşusu varmış. Ama adam hep sahur yemeği hazırlattırır, çocuklarını da sahura kaldırır, hep beraber yerlermiş.
Hoca’ya sormuşlar: Saz çalmayı bilir misin? "Bilirim"demiş. "Buyur, çal bakalım"diyerek eline bir saz tutuşturmuşlar.
Nasreddin Hoca , "İnsanlar nefislerinin istediklerini düşünmeden yapmamalıdırlar. Nefsinizin beğendiği her şey ahirette önünüze geldiğinde , ondan kaçmak, kurtulmak isteseniz de kurtulamazsınız," diye bir vaaz etmiş.
Kadılık yaptığı sırada Nasreddin Hoca’ya bir adam gelip başından geçen bir olayı anlatmış.
Hoca ikindi ezanını okumağa başlamış. O sırada bazı komşuları evlerinin önlerinde birbirleriyle konuşuyorlar, sanki ezan sesini duymuyor gibi davranıyorlarmış. Aslında O komşular camiye de pek sık gelmiyorlarmış.
Üç yıllık evli bir hanım hamile kalamamış. Kaynanası ile kocası gelini ve gelinin anasını suçlayıp duruyorlar, sanki kabahatin gelinde olduğunu kesinlikle biliyorlarmış gibi her gün söyleniyorlarmış.
Köylünün biri, diğerinin kuzusunu çalmış, kesip yemiş. O da onun keçisini aşırmış, kesip yemiş. Nasreddin Hoca olayı incelediğinde kimin ne yaptığını fark etmiş.
Nasreddin Hoca bir yaz günü yolculuk ederken, öğle vaktine doğru bir hayli susar. İlerde bir göl görür. Şöyle kana kana su içmeyi düşünerek gölün kenarına gelir, avucunu doldurur, hızla bir kaç yudum yutar; amma midesi bulanır, tük
Nasreddin Hoca , yeni öğrencilerine [mollalarına] dünya ve ahireti genel anlamı ile anlatmaya, kavratmaya çalışmış..
Nasreddin Hoca sabah namazını kıldırmış evine gelmiş, Hanımına : "Hatun, ben azcık divanda uzanıp, sonra kalkıp çift sürmeye gideceğim, bir saat kadar sonra beni kaldır." Demiş.
Nasreddin Hoca’nın köyünden bir adam, eşeğiyle bahçesine doğru giderken çalılıkların önünde durmuş. Eşeğini de bir ağaca bağlamış. Abasını çıkarıp eşeğin semerinin üzerine koymuş.
Nasreddin Hoca azığını heybesine koyup yola çıkmış. Öğlen vakti Akşehir gölü kenarında, bir ağacın altında oturmuş. Ekmeğini, zeytinini ve bir çanak yoğurdunu gölgede keyifle yemiş.
Köylünün birisi, diğer bir köylüden "10 kile buğday alacağı olduğunu"iddia ediyormuş. Aslında böyle bir alacağı yokmuş ama adam bir yalancı şahit bulup, mahkemeyi aldatıp, on kile buğdayı almayı planlıyormuş.